חוקי הגנת הצרכן החלים בישראל מאפשרים לנו, הצרכנים, לקבל במקרים רבים את כספנו בחזרה עבור ביטול עסקה שעשינו, גם כאשר הביטול היה ביוזמתנו (ומכל סיבה באשר היא). זה נכון גם עבור שירותי תיירות למיניהם, דוגמת רכישת כרטיסי טיסה לחו"ל. קיימים כמובן תנאים מגבילים שונים אשר מגדירים בדיוק מי זכאי להחזר ובאילו מקרים. עלינו להיות מודעים לאפשרויות העומדות בפנינו. במידה ואנו מעוניינים בהגנה נוספת ו"חזקה" יותר למקרים בהם נרצה לבטל את הטיסה (בעקבות מחלה או פטירה של בן משפחה מקרבה ראשונה או יותר , בעקבות פציעה ועוד שלל סיבות עליהן תוכלו לקרוא באתרנו).
ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי מעולם הביטוח אשר מעניק פתרון ייעודי.
- מתי ניתן לבטל כרטיסי טיסה לחו"ל ולקבל את הכסף חזרה?
- לכסות את עצמנו בכל מקרה באמצעות ביטוח ביטול טיסה?
-
לסיכום, איך לקבל החזר על ביטול טיסה?
מתי ניתן לבטל כרטיסי טיסה לחו"ל ולקבל את הכסף חזרה?
על פי חוקי הגנת הצרכן בישראל ניתן כאמור לקבל החזר כספי בעבור רכישה של כרטיסי טיסה לחו"ל או שירותי תיירות מסוימים, לפחות בחלק מהמקרים ותחת תנאים מסוימים –
אחד התנאים לביטול עסקאות שכאלו הוא פרק הזמן שעבר מביצוע הרכישה. במידה וביטלנו את העסקה לא יאוחר מ- 14 ימים מיום ביצועה נהיה זכאים להחזר ובמידה ונשארו מעל ל-7 ימי עסקים מיום הביטול עד למועד מתן השירות.
פנסיונרים זכאים לבטל כרטיס טיסה עד 4 חודשים מיום ביצוע העסקה על פי תיקון לחוק הגנת הצרכן. חשוב לציין שזכות זו תקפה רק עבור עסקאות מכר מרחוק, כלומר עסקאות שבוצעו דרך האינטרנט, טלפון או דואר.
תנאי מתבקש נוסף, כאשר העסקה בוצעה מול עוסק ישראלי או מול נציגות ישראלית של חברה ממדינה אחרת. כלומר, אם ביצענו את העסקה מול גורם הכפוף בעצמו לחוק הישראלי. אם קנינו את כרטיס הטיסה ישירות מחברת התעופה בחו"ל או הזמנו חדר ישירות מבית המלון בחו"ל, אפשרותנו לבטל ולקבל החזר יהיו בהתאם לחוקים של נותן השירות ממנו הזמנו ולא עפ"י חוקי הגנת הצרכן בישראל.
חשוב לשים לב כי במקרה (הנפוץ יותר ויותר כיום) בו מבצעים את העסקה כולה באינטרנט, ייתכן כי בשלב מסוים הופנינו לאתר זר בו ההתקשרות מתבצעת מול גורם זר (אשר כאמור אינו כפוף לחוק הישראלי להגנת הצרכן), במקרה זה לא נוכל לקבל החזר בהתאם לחוק הישראלי. עלינו לשים לב לפני כל רכישה מיהו נותן השירות שלנו על מנת שנדע מהן זכויותינו.
במקרים מסוימים ייאלץ הצרכן לשלם דמי ביטול בגובה מסוים מסך העסקה, במיוחד במקרים בהם ביטל את העסקה מרצונו בלבד וללא הצדקה אחרת (דוגמת חוסר התאמה בין מה שהובטח בעסקה לבין השירות שקיבל הצרכן בפועל).
יש לוודא ששני תנאים מתקיימים:
- נותרו לפחות 15 ימי עסקים ממועד הביטול ועד למועד שבו הטיסה אמורה לצאת.
- היציאה לחופשה או החזרה ממנה הם מישראל.
במקרה של עסקה שאינה מכר מרחוק, תנאי הביטול יהיו בהתאם למדיניות חברת התעופה או סוכנות הנסיעות.
הנה כמה דרכים לבטל כרטיס טיסה:
- דרך אתר האינטרנט של חברת התעופה או סוכנות הנסיעות.
- באמצעות שליחת הודעה בכתב (רצוי בדואר רשום) לחברת התעופה או סוכנות הנסיעות.
- באמצעות פנייה טלפונית לחברת התעופה או סוכנות הנסיעות.
חשוב לשמור אסמכתא על ביצוע הביטול, כגון אישור ביטול בדוא"ל או הודעה בכתב.
דמי ביטול:
- פנסיונרים זכאים להחזר כספי מלא, למעט דמי ביטול של 5% מסכום העסקה או 100 ש"ח, הנמוך מבניהם.
- ייתכן שחברות תעופה מסוימות יגבו דמי ביטול גבוהים יותר, בהתאם למדיניותן.
לכסות את עצמנו בכל מקרה באמצעות ביטוח ביטול טיסה
ישראלים רבים מעדיפים להחזיק באפשרות לבטל את כרטיסי הטיסה ולקבל החזרים גם עבור הוצאות החופשה הנוספות המשולמות מבעוד מועד, גם בלי לעמוד בתנאים שהוזכרו לעיל או שלא במסגרת החוק להגנת הצרכן.
עולם הביטוח מציע פתרון מצוין – ביטוח ביטול טיסה. זוהי פוליסת ביטוח אשר מאפשרת לצרכן לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא וללא כל תלות באף גורם אחר, ולקבל את רובו המכריע של הכסף חזרה. פוליסות אלו כוללות כאמור גם הוצאות נוספות אותן משלמים מבעוד מועד, דוגמת הזמנות בבתי מלון.
אחרי שהבנו מה הביטוח מכסה ואת חשיבותו, מומלץ לערוך השוואת מחירי ביטוח ביטול טיסה על מנת להבין טוב יותר בדיוק מה מציעה כל חברה וחברה.
בכל מקרה, ביטוח מסוג זה יאפשר לנו להיות עם ראש שקט בנוגע לאפשרות לבטל את הטיסה והחופשה וגם אם איננו עומדים בתנאים הרלוונטיים הנדרשים על ידי החוק להגנת הצרכן...
לסיכום, איך לקבל החזר על ביטול טיסה?
- לפני שאתם מזמינים טיסה/ חופשה, וודאו מיהו נותן השירות שלכם (האם הוא ישראלי/עם נציגות ישראלית).
- ניתן לבטל רק אם עדיין לא חלפו 14 ימים מיום ביצועה העסקה ובמידה ונשארו מעל ל-7 ימי עסקים מיום הביטול עד למועד מתן השירות. שימו לב שהחוק הוא עבור טיסות הלוך חזור לישראל בלבד.
- פנסיונרים זכאים לבטל כרטיס טיסה עד 4 חודשים מיום ביצוע העסקה, עבור עסקאות מכר מרחוק. וכן, זכאים להחזר כספי מלא, למעט דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח, הנמוך מבניהם.
- ניתן לבטל את הטיסה דרך אתר האינטרנט, טלפון או דואר רשום.
- חשוב לשמור אסמכתא על ביצוע הביטול.
- לאחר ביטול הטיסה לא לשכוח לבטל את הביטוח נסיעות לחו"ל ולקבל החזר מלא עבורו.
שאלות נוספות? שלחו לנו הודעה בוואטסאפ ואחד מהמומחים שלנו יחזור אליכם.