נחתנו בשלום והמזוודה לא הגיעה, מה עושים עכשיו? כל השאלות והתשובות בקשר למזוודה שלא הגיעה ליעדה.
אובדן מזוודה בשדה תעופה היא חוויה מאוד לא נעימה, בעיקר לאחר המתנה חסרת אונים וממושכת מול מסוע הכבודה שהולך ומתרוקן והמזוודה שלכם לא נמצאת בו. מה עושים במקרה של אובדן מזוודה? קודם כל, סופרים עד 10 ומזכירים לעצמנו שזה עדיין לא סוף הסיפור. מיליוני מזוודות הולכות לאיבוד או ניזוקות כל שנה בעולם, וכל אחת מהן גוררת עולם שלם של ניסיונות איתור, תיקון אם צריך ולעיתים גם חזרה לבעליהן.
בין הגורמים העיקריים לאובדן מזוודות בשדות תעופה ניתן למנות עיכובים בשדה (הגבלות משקל, מכס, מזג אוויר ועוד), בעיות בטיסת ההמשך, טעויות בהעלאה או הורדה של מזוודות ממטוסים, שגיאות כרטוס וטעויות בתיוג המזוודה. במקרים אחרים, המזוודה מתעכבת, אך מגיעה אלינו בסופו של דבר, אחרי שכבר השלמנו עם אובדנה, או שהמזוודה ניזוקה ומגיעה אלינו קרועה, שבורה ולפעמים רק עם חלק מתכולתה.
חשוב שתדעו שבכל מקרה של אובדן מזוודה בשדה מגיע לכם פיצוי כספי ופיצוי על עוגמת הנפש אשר מחושב על פי קילו עבורו תקבלו בד"כ 25$ . אם המזוודה שלכם כוללת תכולה יקרת ערך או שאתם חוששים לאבד אותה גם מחוץ לשטח שדה התעופה, מומלץ שתשקלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל כיסוי על אובדן, גניבה ונזק לכבודה.
ביטוח הנסיעות לחו”ל מעניק לכם כיסוי על אובדן או גניבה של כבודה ומזוודות. מדובר בהרחבה לפוליסה הבסיסית שלכם שניתן לרכוש בתוספת תשלום מזערית של החל מ-0.3$ ליום אשר מבטחת את הכבודה שלכם. ביטוח הכבודה מכסה פריטים מוגדרים, כגון: מזוודה, ארנק, שעון ועוד. הפוליסה אינה מכסה פריטים כגון: מחשב אישי, טלפון נייד, כסף מזומן, משקפיים, עדשות מגע ועוד. ביטוח מחשב אישי נייד דורש הרחבה בתשלום לביטוח הנסיעות הבסיסי. הכיסוי המרבי של ביטוח כבודה הוא בד"כ 2,500$ ומשתנה בהתאם לחברת הביטוח שבה רוכשים את הפוליסה. אך הכיסוי לכל פריט בנפרד מוגבל למדי, למשל, בגין אובדן או גניבה של מזוודה או תיק יד, ינוע הפיצוי הביטוחי בין 50$ ל-100$ עבור פריט יקר ערך כמו תכשיטים או מוצרים אלקטרונים שלא מוחריגים בפוליסה תקבלו 350$ לאחד ועד 500$ בסה"כ ובחלק מהחברות בניכוי השתתפות עצמית של 50$ , במקרה של איחור בהגעת הכבודה מעל 12 שעות הכיסוי המרבי אותו תקבלו בין 150$ - 200$ (משתנה מחברה לחברה) לכל אחד שהפריטים שלו לא הגיעו.
בשלב הראשון - רגע הגילוי לאחר הנחיתה: המסוע ריק והמזוודה שלכם איננה? גשו מיד לדלפק חברת התעופה שלכם או למחלקת האבדות, הודיעו על אובדן, תעדו את ההודעה ובקשו אישור בכתב כי ההודעה שלכם התקבלה. במקרה של נזק או קרע למזוודה, תעדו את הנזק בצילומים. אל תצאו משדה התעופה לפני שתמסרו לנציגי חברת התעופה את כל הפרטים על מקום שהותכם, מספרי הטלפון והאימיילים שבהם אפשר יהיה להשיג אתכם.
בשלב השני - דווחו על כך לחברת הביטוח שדרכה רכשתם את פוליסת ביטוח הנסיעות שלכם במידה ורכשת הרחבה לביטוח הכבודה שלכם תוכלו לקבל ישירות בין 150$-200$ תשלום בביט לקניית פריטים בסיסיים עד שהמזוודה תגיע אליכם. בחלק מחברות הביטוח הגשת התביעה נעשית באמצעות אתר או אפליקציה אשר תוכלו להגיש את התביעה שלכם ולצלם את כל הקבלות עבור פריטים הכרחיים להמשך השהיה בחו"ל כמו בגדים, נעליים, הלבשה תחתונה ומוצרי הגיינה שנרכשו בעקבות עיכוב הגעת המזוודה ליעד.
לסיכום במידה ואתם מחליטים לטוס עם מזוודה, חשוב שתדעו שביטוח לכבודה שלכם מאפשר לשלם סכום קטן כדמי ביטוח, ולחסוך מכם עוגמת נפש על אובדן או איחור בהגעת הכבודה שלכם. מומלץ מאוד להשוות מראש את מחירי הביטוח שמציעות החברות השונות, לעיין בתנאי הפוליסה המוצעים ולבחור בחבילה המשתלמת והמתאימה לכם ביותר. במקרה הצורך שוק הביטוח תמיד לרשותכם וישמח לענות על כל שאלה בטלפון/במייל או ב WhatsApp
לחץ כאן למידע נוסף אודות ביטוח נסיעות לחו"ל